NIEUWS

11
sep

De Q900R QLED 8K TV van Samsung vanaf half oktober verkrijgbaar bij Heyman

Op de IFA-beurs heeft Samsung dit jaar haar nieuwe Q900R QLED 8K TV met 8K AI Upscaling aangekondigd. En deze TV biedt heel wat interessante features: Real 8K Resolution, Q HDR 8K en Quantum Processor 8K. Vanaf half oktober zal deze nieuwe Samsung QLED 8K TV ook beschikbaar zijn bij Heyman Reference.

Samsung heeft haar Q900R een standaard gegeven waar de meeste filmstudio’s gebruik van maken: Real 8K Resolution met een 4.000 nit piekhelderheid. Maar liefst 4 keer meer pixels kunnen worden weergeven dan een 4K UHD TV en zelfs 16 keer meer dan een Full HD TV. Ook HDR10+ technologie werd toegevoegd aan het apparaat, dit om een optimale helderheid te kunnen weergeven en zeer zuivere kleuren en beelden.

De Quantum Processor 8K herkent de beelden en zorgt ervoor dat ze geschaald worden om in 8K-kwaliteit weergegeven te kunnen worden. Dit is mogelijk door de 8K AI Upscaling-technologie van de producent zelf. De Direct Full Array Elite zorgt voor een zeer precieze weergave van de kleuren. Tot wel miljarden kleuren worden zeer precies weergeven, het contrast is verbeterd, de achtergrondverlichting is zeer nauwkeurig en het kleurvolume is 100%.

Efficiënt televisie kijken is zeker en vast mogelijk met de Q900R. Met de One Remote kan je selecteren welk apparaat je wil gebruiken dat aangesloten is. De TV herkent alle apparaten die verbonden zijn met de optische kabel. Wanneer je met de One Remote een apparaat kiest, worden de beeldbron en audio-uitgang van de TV automatisch geoptimaliseerd zodat de kijker de beste kijkervaring heeft.

Vanaf half oktober zal deze TV dan ook beschikbaar zijn bij Heyman Reference in 3 verschillende formaten: 65 inch, 75 inch en 85 inch.

Adres :
Heyman Reference
Krijgsbaan 209
9140 Temse

 

21
aug

Special Edition Naim Mu-So Champagne Finish binnenkort verkrijgbaar bij Heyman Reference

De Britse hifi-producent Naim Audio introduceerde met Mu-so de benchmark als het gaat om geluidskwaliteit in het segment van draadloze luidsprekers en viel dan ook erg in de smaak. Voortbouwend op dit succes introduceert Naim een nieuw lid van de familie: Mu-so Special Edition Champagne Finish. En ook bij Heyman Reference zal deze binnenkort verkrijgbaar zijn!

De Mu-so is voorzien van een geraffineerde afwerking in Pure Champagne. Het model heeft een metalen geanodiseerde behuizing met de nieuwe afwerking en bijpassend front voor een luxueuze uitstraling in elke omgeving.

Zes versterkers met elk 75 watt aan kracht in het apparaat zorgen voor een totaal vermogen van 450 watt. Bij elke volumestand klinkt de Mu-so optimaal dankzij de ingebouwde 32-bit digitale signaal processor.

Maar ook qua streaming hoeft hij niet onder te doen: hoge resolutie muziek streamen van een pc, Mac of NAS via UPnPTM is mogelijk, net zoals streamen via Spotify, Tidal en Apple Music. Maar ook met Internet Radio en AirPlay 2 kan je jouw favoriete muziek afspelen.

Een combinatie van Mu-so, Mu-so Qb, Uniti en alles-in-één spelers kunnen zorgen voor een mooie multi-room set-up. Tot in wel vijf kamers tegelijkertijd kan dezelfde muziek afgespeeld worden. Dankzij de ondersteuning voor AirPlay 2 kan ook een multi-room netwerk opgezet worden met producten van andere fabrikanten.

Maar natuurlijk ontbreken Bluetooth aptX, een USB-ingang met laadfunctie voor een smartphone, een digitale ingang voor TV en een analoge ingang voor bijvoorbeeld een draaitafel niet bij de Mu-so.

Vanaf half september zal deze luxueuze Mu-So Champagne Finish verkrijgbaar zijn bij Heyman Reference.

Adres :
Heyman Reference
Krijgsbaan 209
9140 Temse

15
nov

Heyman stelt Sonos One voor op 18 november

Fans van smart speakers houden best een plekje vrij in hun agenda op zaterdag 18 november van 14 uur tot 17 uur, want dan stelt Heyman Reference in Temse de gloednieuwe Sonos One met voice control voor.

De One bouwt voort op de Sonos Play:1, een compact luidspreker die zich veelvuldig bewezen heeft. In de nieuwe Sonos One vinden we echter nog twee klasse D-versterkers én op maat gemaakte drivers. Deze zijn erg verfijnd en feilloos afgestemd op de ongeziene akoestische vormgeving van de nieuwste Sonos. Streamen wordt een ware lust met deze speaker, want hij ondersteunt meer dan veertig muziekservices zoals Spotify, Deezer, Napster, Qobuz en Tidal.

Sonos wordt speciaal voor deze gelegenheid vertegenwoordigd door hun eigen medewerker Birger, die de One met veel kunde zal demonstreren en alle vragen met plezier zal beantwoorden.
Bent u na deze demonstratie meteen verliefd op de Sonos One? Dan profiteert u tijdens de voorstelling van een unieke kans: U kan tijdens deze drie uur de Sonos One bestellen én laten leveren! En dat terwijl de rest van de wereld moet wachten tot januari …

Houd 18 november 2017 dus zeker vrij in uw agenda, want deze kans wilt u zeker niet missen.

Adres :
Heyman Reference
Krijgsbaan 209
9140 Temse

18
apr

Naim Uniti Atom Sneakpreview op 12 en 13 mei

Multiroom en streaming met hifi kwaliteit is hot! Daarom demonstreren we bij Heyman Reference graag enkele nieuwe Naim producten uit de Uniti reeks. Verder laten we jullie kennismaken met Neat Acoustics luidsprekers, ook uit het Latham Audio gamma. Zeker de moeite waard om in te plannen.

Op vrijdag 12 en zaterdag 13 mei komt Manu Clarys van Latham Audio langs bij Heyman Reference om de nieuwe Naim-producten uitgebreid te demonstreren. We tonen je de nieuwe Uniti Atom, een prachtige draadloze all-in-one muziekspeler van high-end niveau en die uitblinkt door zijn ongekende connectiviteit. Daarnaast kan je ook genieten van de Uniti Core. Deze dedicated ripper met laag verbruik is één van de beste die je ooit hebt gehoord. Rippen in WAV met meta-data en voorzien van stevige voeding met ringkern transfo zet ook dit toestel op een enorm hoog niveau.

Tijdens de demonstraties zal je bovendien de Naim ND5 XS netwerkspeler en Naim Nait XS2 geïntegreerde versterker kunnen ervaren. Verder presenteren we een heleboel Neat luidsprekers. En tot slot worden de mooie Naim Mu-so en Mu-so QB streaming apparaten aan onze klanten getoond.

Op vrijdag wordt u trouwens verwend met een hapje en een drankje. Maar U bent het ganse weekend welkom.

Vrijdag 12 mei: tussen 19u en 21u
Zaterdag 13 mei: tussen 11u en 16u
Indien je graag aanwezig wil zijn, gelieve dan een mail te sturen naar info@heymanreference.be.
Wij kijken er alvast naar uit!

Heyman Reference
Krijgsbaan 209
9140 Temse
+3237711186

17
apr

Sonos Playbase in avant-première bij Heyman Reference

Dit weekend, 21 en 22 april, demonstreren wij bij Heyman Reference de nieuwe Sonos Playbase. Je kan deze nieuwe soundbase naar hartenlust testen en beluisteren, zodat je hem volledig leert kennen. Het kundige team van Heyman staat uiteraard paraat om al je vragen te beantwoorden.

Sinds kort is het nieuwste Sonos-product beschikbaar: de baanbrekende Sonos Playbase. Deze interessante soundbase vormt niet alleen de ideale aanvulling voor je home cinema, het is ook een stevige luidspreker die bovendien al je streamingnoden perfect beantwoordt!

Nu krijg je bij Heyman Reference dé kans om de Playbase zelf te beluisteren en te testen. Op zaterdag 21 en zondag 22 april demonsteren we deze nieuwste Sonos-luidspreker in avant-première in onze winkel.
Als je even verliefd wordt als wij, kan je dan alvast je pre-order laten noteren.
Tot dan!

02
nov

The never-advertised, always coveted headphones built and sold in Brooklyn

 

Buried in a packed townhouse on a quiet street in south Brooklyn is a manufacturing operation that produces some of the most renowned headphones in the business. Despite Yelp reviews for the business, Grado Labs doesn’t sell directly from its location to consumers, though it does take the occasional walk-up request for repairs. For the most part, its long-time employees, including owner John Grado and his son Jonathan, tinker away through four crowded floors on audio gear that hasn’t appeared in advertising since the 1960’s.

In the building, the company assembles and ships models that range from the flagship PS1000, priced at $1,700, to the $79 SR60s. As of early June, Grado has evolved the drivers for the second time in 23 years, from the I-series to the E-series.

The average New York City apartment building is narrow to begin with, but Grado’s space is like a house eternally in the middle of moving day. You get around by edging your way around boxes, through the halls, on the stairs, and in the rooms. During the holiday season, Jonathan says, the boxes are stacked high enough to effectively move the walls in.

The company does all the injection molding of the plastic parts for its headphones in the basement with two machines, one old and one modern. The machines also still churn out parts for turntable cartridges, of which Grado shipped half a million per year in vinyl’s heyday. In the early ’90s, those shipments dropped to around 12,000, but hipsters have surged cartridge sales back up to 60,000 units in recent years.

One of the prototype models of headphones in the listening room.
Enlarge / One of the prototype models of headphones in the listening room.
Jennifer Hahn

Throughout the house, women are putting the headphone components through stages of assembly: stamping logos and dates of origin, carefully gluing thin mesh screens onto the drivers, or snapping the pieces together into a finished product. One woman, Lorina, has worked at Grado for 25 years, since the company started making headphones.

The first stereo headphones were tiny speakers surrounded by couch cushion foam, created in 1958 by John C. Koss, a jazz musician who lived in Milwaukee. After Koss came Philips, Onkyo, and Sennheiser with their own models, and then Sony brought headphones out of the home with the Walkman in 1979.

Grado didn’t start developing headphones until 1989, shortly before John Grado bought out the company from his uncle. True to the headphones’ origins, though, their sound is particularly suited to jazz music. According to reviews, they tend to lack a bit on the low end and have a“bright” sound that can be too much for some ears. This contrasts Grado’s foil, Beats Audio, a company that makes headphones infamous for their emphasis on bass. Audio reviewers also know Grado headphones as products that expend as much quality as cost allows on the audio itself, often at the expense of style on the lower-end models. Beats is the other way around.

Lorina walks me through assembling my own pair of SR60s using injection-molded pieces, a driver, and two different kinds of glue. The various parts for each type of headphones are stashed all around the room and building in stacks of mostly unlabeled cardboard boxes. Lorina and the women who work putting together the headphones can distinguish which pieces belong to which models on sight, and they instinctively know which boxes the right pieces are scattered in. She culls parts from a series of boxes in different parts of the room and puts my incompetent self to work.

Soldering headphones like a boss.
Enlarge / Soldering headphones like a boss.
Jennifer Hahn

 

A pile of injection-molded parts from the Grado's machines in the basement.
Enlarge / A pile of injection-molded parts from the Grado’s machines in the basement.
Jennifer Hahn

Lorina’s hands are so fast and sure at putting the headphones together her movements startle me. She shows me how to apply two different kinds of glue and how to solder the wires from the driver. In about five minutes, the headphones come together into one piece, and she lets me test them the way Grado tests every headphone: with an 80Hz tone that feels like Inception. Since my shoddy craftsmanship came after most of the important assembly steps (namely, the driver got there before I could mess it up), they actually work.

The only part of the headphones that are built off-site, according to the Grado family, is the driver. These are manufactured by one man on Long Island who doesn’t work exclusively for Grado, but he has the space to put drivers together that Grado does not in its packed and rickety townhouse. The driver design was built and refined in-house, John says; it’s just the handiwork that happens in Long Island.

All of the testing of the headphones takes place in the listening room on the top floor of the Grado building, which is filled with leather furniture and two shelving units of turntables and receivers. The shelves are bookended by a set of peculiar speakers, which aren’t so much speakers as two stacks of headphone drivers encased in wood. The speakers are an experimental design that Grado decided never to ship, but the models stand waiting if the company ever decides to expand. Playing to the headphones’ strengths (or, more likely, the Grado family preferences), the company tests and develops new drivers by listening to artists like Ella Fitzgerald or Eric Clapton in the listening room.

Here I try out two prototype models of Grado’s professional variety of headphones, the GS1000e and PS1000e, while listening to The Fairfield Four. I can hardly tell the difference between them, but in each pair, I can hear each individual reverberation of the baritone singer’s vocal chords.

The SR80s, Grado's basic pair of on-ear headphones.

Enlarge / The SR80s, Grado’s basic pair of on-ear headphones. Jennifer Hahn

And what if a big company, say, Apple, came knocking wanting to expand into a new hardware area? “It’s not for sale,” John said. He likes the hands-on process of taking headphones from pieces to product and being involved in the minutiae of the business. Selling, or even expanding the space enough that he would become more removed, isn’t in his interest.

After Jonathan graduated college and completed a stint at Sonos, he returned to the family business this year, ready to get into more of the profile-raising his father never really cared for. In the coming months, he’ll ship off to conferences to represent Grado to fellow audiophiles, interested retailers, and competitors. But while Grado is slowly adapting to social media, it has no intent to bring back advertising or celebrity endorsements. For the foreseeable future, it’s just the Grados in their narrow townhouse making the little-known, well-loved line of headphones.

 

Source :

Listing image by Jennifer Hahn

30
mrt

High Resolution Audio : Everything you need to know.

high res audio

high res audio

High-res audio (HRA) has emerged as arguably the ultimate sonic selection for digital music fans, but what’s it all about, what do you need and how can you get it? Allow us to explain.

2015 has seen high-resolution audio (HRA) hit the mainstream, thanks to the release of more devices and services that support the audio format.

From Neil Young’s PonoPlayer to high-res audio support on the Sony Xperia Z3 and high-res streaming on Qobuz, there’s been plenty of noise around HD audio.

But how did it all start and where is the market heading?

As the music industry shifted away from physical media such as CD and vinyl (the vinyl resurgence not withstanding), many of us moved to digital downloads from sites such as Amazon and iTunes, and latterly streaming services, such as Spotify.

These sites use compressed file formats with relatively and low bitrates, such as 256kbps AAC files on iTunes and 320kbps MP3 streams on Spotify.

And with regards to sound quality, these formats aren’t telling the full story of our favourite songs. The use of lossy compression means that data is lost in the encoding process, which means resolution is sacrificed for the sake of convenience and smaller file sizes.

This might be fine on the bus when you’re listening to your iPod or smartphone, but some serious music fans want better. This is where high-resolution audio – or HRA, the term coined by the Consumer Electronics Association – steps in.

Astell & Kern, LG, Samsung, Sony and FiiO are just some of the companies to have launched high-resolution audio compatible products so far, while several download sites now offer better-than-CD quality music files, with the likes of HDtracks and Qobuz now live in the UK. HRA also has the support of major labels and musicians.

But what does high-resolution audio actually mean? Where can you get it? And what do you need to play it on? Don’t worry – all your questions and more are answered on this page.

Continue Reading..

17
nov

NEW Sonos Play 5 + Trueplay

Trueplay

Trueplay is volgens Sonos voortgekomen uit de gedachte dat er maar weinig huizen zijn met een perfecte akoestiek. In welke kamer je de speaker plaatst en waar in die kamer – het zijn bepalende factoren voor de geluidskwaliteit. Standaardspeakers vereisen complexe en kostbare professionele callibratie. Met Trueplay tunet iedereen zijn speakers zelf, met één druk op de knop.

Sonos-Trueplay

Het systeem analyseert – met behulp van de Sonos-app, de iPhone- of iPad-microfoon en een door de Sonos-speakers speciaal uitgezonden toon – hoe het geluid in elke willekeurige kamer terugkaatst via muren, meubels, glas en andere oppervlakken. Daarna tunet Sonos de speaker zo dat de muziek optimaal klinkt voor die ruimte. Trueplay is in eerste instantie leverbaar voor alle Sonos PLAY:1’s, SONOS PLAY:3’s, SONOS PLAY:5’s en iOS-controllers en is later voor alle Sonos-speakers beschikbaar.

Sonos PLAY:5

De nieuwe PLAY:5 staat in het teken van een nog betere audioweergave. Met zes gesynchroniseerde, aangepaste drivers moeten de drie midwoofers gedetailleerde middentonen en diepe, krachtige tonen bieden. Drie tweeters moeten zorgen voor een helder geluid in de hoogste segmenten.

Voor het eerst is de PLAY:5 op drie verschillende manieren te plaatsen. Plaats hem behalve horizontaal als enkele speaker ook verticaal met een tweede PLAY:5 voor een nog groter en gerichter bereik. Twee horizontaal geplaatste speakers zorgen voor meer stereogeluid en een kamervullende luisterervaring.

Sonos-Play-5-1

De nieuwe PLAY:5 is voorzien van een strak design, maar qua functionaliteit doet elk detail ertoe. Met de nieuwe touchknoppen is de speaker intuïtief te bedienen. Afspelen, harder zetten of naar een volgend nummer gaan is met deze knoppen mogelijk. Slimme sensoren zorgen ervoor dat je de speaker altijd kunt bedienen, hoe hij ook is geplaatst. Net als zijn voorganger werkt de nieuwe PLAY:5 met alle andere Sonos-speakers. Hij biedt zelfs meer mogelijkheden doordat hij als achterspeaker kan worden gebruikt en in een homecinemasysteem samen met de Sonos PLAYBAR en de SUB.

De nieuwe PLAY:5 is standaard leverbaar in matzwart en matwit voor de prijs van 579 euro

17
sep

Bang & Olufsen Nieuwsflash

– Like No One Else –

Bang & Olufsen organiseert van 14 tot 25 september een internationale bijeenkomst en ontvangt ruim 600 showroomeigenaren en –managers in Boedapest.

Maandagavond 14 september vierde het gezelschap, in het restaurant van het wereldberoemde Gerbeaud, het op handen zijnde 90-jarig jubileum van dit unieke merk. Een keur aan vooraanstaande gasten uit Belgium, The Netherlands and France voegde zich bij het personeel van Bang & Olufsen om gezamenlijk het glas op deze bijzondere verjaardag te heffen.

Bang & Olufsen heeft zich in die 90 jaar bewezen als pioneer op het gebied van high-end geluidsproducten. In de zoektocht naar het bieden van verrassende en beklijvende audiovisuele belevingen trok het merk het ‘gewone’ steeds opnieuw in twijfel. De gasten genoten tijdens de avond niet alleen van het uitstekende eten, ook mochten ze een speciaal cadeau uitpakken en als eersten wereldwijd een blik werpen op een bijzondere en grensverleggende luidspreker.

Op het tijdstip dat dit nieuws ter perse ging, weerklonk in de straten van Boedapest nog het feestgedruis van het selecte gezelschap, dat daarmee blijk gaf over hetzelfde uithoudingsvermogen te beschikken als het 90 jaar oude merk zelf. Waarlijk bijzonder.

 

25
aug

Steve Jobs ‘ long-lost Stereo System

Steve Jobs was a closet audiophile. Yes, the man responsible for the iPod and the global domination of low-res MP3 files had a serious Hi-Fi fetish. As musician and audio quality champion Neil Young said in 2012, “Steve Jobs was a pioneer of digital music. But when he went home, he listened to vinyl.”

This wasn’t a just wealthy man indulging in some hipster fantasy. Jobs’s analog roots ran deep, stretching back to at least to 1982. That’s when photographer Diana Walker snapped this candid portrait of him in his Woodside, California home. Other than the Tiffany lamp, the room’s only furnishings are a clutch of stereo components and a small stack of vinyl LPs. The shiny boxes loom large in the background like sacred totems, which is precisely what they were to Jobs. They embodied everything he held dear in high-end industrial design: clean lines, quality materials and workmanship, outstanding performance–price be damned. Although he would eventually upgrade to far more exotic equipment, like six-figure Wilson Audio speakers, this old school rig is still considered serious audio porn today. It should have been shipped off to the Smithsonian, preserved behind glass. But, like so many of the toys that famous men collect, it simply disappeared. Fortunately, the photograph and the forensic evidence it contains, remain.

For the curious, if you were to put together this same stereo rig today by picking up the components on the used market, it would cost about $8,200 — not including the records.

 

TurnTable: Today, you can pick up a MK1 GyroDec for about $1,500 used or $2,500 new. Over the past several decades, the company has made incremental improvements to the turntable, but the basic design remains unchanged.Michell Engineering

Speakers : The young Steve Jobs was not into puny bookshelf speakers. While he owned a slightly different model of these electrostatic Acoustat Monitor 3s (his had a wood riser base and a rare white grill cloth), these electrostatic speakers still were renowned for their smooth midrange.

The records : The three identifiable albums in the photo include: Bach Brandenberg Concertos (Jean-Pierre Rampal, Maurice André; RCA), Ella Fitzgerald: The Cole Porter Songbook (Vol. 1, Verve) and Steely Dan’s Aja (ABC).

Preamp : The $1,200 (on the used market) FET-One was Threshold’s reference preamp when the company was at its peak in the late ’70s. It was designed to be paired with best power amps, like the STASIS-1 in the next slide.Threshold Audio Inc.

Poweramp : The $2,000 (on the used market) STASIS-1 is a 200 Watt per channel monoblock beast that looks like Darth Vader’s table radio.Threshold Audio Inc.

Tuner : The Denon TU-750s digital tuner isn’t the best looking piece of equipment in the room. In fact, it’s probably a stray component from Jobs’ previous stereo. But of all the equipment, it also happens to be the most affordable. You can pick one up on eBay for as little as $10 (shipping included).Denon

 

Source : Wired